1 / 20
17 / 20
18 / 20
19 / 20

Je bent vrij om ons elke descipline van recreatieve visserij verslagen te posten.
You are free to send us any kind of recreational fishing reports

Dinsdag 27 juni 2017

Boot tripje vanuit Nieuwpoort

Op 26/06/2017 zijn we met de Challenger vanuit Nieuwpoort gaan vissen en werd er een schol gevangen door Ive Elseviers van 57cm. Gevist met nylon 30/00 en met een diepvriestap.

Groeten,
Ive

Zaterdag 6 mei 2017

Zaterdag 6 mei, men eerste meivis van het jaar

Vrijdag op het werk afgesproken om nog eens samen met een collega te gaan geepvissen op Westkapelle. Zaterdag bleek daar een prima dag voor te zijn. Dus ik nog vrijdag na het werk nog langs "De Vistafel" te Brecht te gaan om een mooi stukje roze zalm. Deze thuis in mooie reepjes gesneden en ingerold in een aluminium folie en dan de vriezer in, zo blijven ze goed vers aan de waterkant.

Afspraak was om 7u vertrekken en 8 u te Westkapelle aan te komen een uurtje rijden dus. Aangekomen was het nog wat mistig en toch een beetje koud windje, dikke jas dan maar aan en alle spullen opbouwen. De ARCA geephengels doen hier wel goed hun best zeer licht van bouw en ze werpen haast vanzelf in. Weinig kracht en toch mooi kunnen werpen dat is best toppie! Men Collega Danny genoot er van voor hem weer een tijdje geleden en ook weer goed voor te ontstressen na drukke werk weken. Een aanrader voor iedereen trouwens, pak je hengel van het schap en ga vissen.

Na een uurtje kwam de zon toch op en werd het stilletjes aan warmer, de beet bleef nog uit en we zagen de andere ook geen geep vangen tot een uurtje of 1 kreeg ik een aanbeet maar kon hem niet verzilveren. Nog maar eens proberen en dit met een strakke zijwind niet eenvoudig hoor. En dan gebeurde het plots BAM, de geep sprong uit het water en dan rustig binnen draaien. Men eerste geep van dit jaar was eindelijk binnen. Geen foto van genomen sorry , maar men eerste geep gaat telkens maal retour. Neptunes schenkt ons vis en dan schenk ik ook graag een eerste vis terug. Noem het bijgeloof of niet maar voel er me goed bij dat is wat telt. Dit was tevens ook de eerste geep van op die moment aanwezige vissers, het loop dus nog niet echt wild, de temperatuur van het water zou nog enkele graden warmer zijn vermoed ik.

Zo voor ons was het rond 3 uur klaar, tijd om stilletjes in te pakken en huiswaarts te keren en ondertussen vangt men buur toch ook zijn eerste geep. Men collega Danny bleef zonder, maar misschien op 20 mei op ons Geepvissen Event meer geluk!

Maandag 1 mei 2017

Zondag 30 april, nog een dag voor de meivis er is "Geep"

Nog geen 1 mei dat houd ons niet tegen om al eens op verkenningstocht te gaan of er al geep te bespeuren valt. En een Ritje Zeeland zou ook eens goed doen weer die zilt lucht te kunnen opsnuiven het is altijd top! Vroeg om men dochter Cindy of ze mee wilde en het was gelijk goed kon ze ook nog eens wat fotografie uit testen. Twee vliegen in een klap. De dag voordien nog wat nieuwe lijntjes geknoopt en was zalm in stukjes gesneden opgerold in een vel aluminium folie en de vriezer in. Zo kan je ze s' morgens er goed vers aan de haak prikken, de overschot de pan in met lekkere viskruiden erop zo heb je tweemaal plezier van je aas ;-).

We zijn niet al te vroeg vertrokken zo rond 8u en we kwamen klokslag 9u aan in het dorp van Westkapelle. Het was opvallend rustig op de baan dus de rit viel best mee. Op de vistek bij de Westkaap was het ook best rustig een 7 tal geepvissers stonden al aan de waterkant. Veel al met hun mobilhome. Later kamen er nog een 15 tal vissers bij. We probeerde kortbij en ver weg, maar de geep beet niet. Op de middag begon de tij weer aan te zetten en kreeg ik juist voor zandwaterstroom een mooie aanbeet. En even later zag ik verder op toch een jonge kerel een geep landen. Ze zitten er dus toch al maar zitten ver weg door het troebel water aan de kant.

Met de opkomende wind zijn we nog wat andere locaties gaan opzoeken en kwamen we bij de stek van Levensstrijd terecht, even ook hier kijken of alles nog toegankelijk is voor komende Geepwedstrijden die we hier gaan houden en dit op 20 mei en 3 juni iedereen welkom meer info zie op onze Agenda een echte aanrader!

Zo weer een mooie zonnige dag, ja ook zonder een visje zijn wij best tevreden van een aangenaam dagje uit.

Maandag 1 mei 2017

Beste sportvissers,

Zondag 9 april was ik weer uitgenodigd door Marc om weer eens een keertje met een groepje van vier te gaan vliegvissen in Luxemburg bij de meren van Weiswampach. Het vakantiecentrum en recreatieoord van Weiswampach strekt zich uit over een oppervlakte van 65 ha. Er bevinden zich daar onder meer een mooie camping met superette en voornamelijk twee kunstmatig aangelegde vijvers van 6 ha. De vijvers zijn geschikt de hengelsport en wordt doorspoeld met rivierwater een goede habitat voor de forellen. Je mag er met de dobber vissen, maar ook met de vlieg. De vlieghengelsport wordt hier veel beoefend en er is in april ook steeds een competitie vliegvissen.

Wij zijn ron 9:15u aangekomen na een dag vergunning te hebben afgehaald in een locale pub. Hiermee kunnen we op de benedenvijver vissen en mogen we maximaal 4 forellen voor consumptie mee nemen. Hier ving ik men eerst forel van het jaar. In de late namiddag kwam een vismaat van de camping vragen of we ook een keertje op de boven vijver kwamen vissen bij de camping. We hadden daar nog niet gevist dus waarom niet. Echter moesten we wel een nieuwe dagvergunning aanschaffen en mocht we maximaal 3 forellen mee nemen. Maar goed het weer was top die dag en de sfeer onder de vliegvissers was er ook top, dus waarom niet. Hier ook nog een mooie forel gevangen en veel technieken bijgeleerd van een vliegvisser die met de mobilhome op de camping stond, waar voor hartelijk dank!

Iedereen heeft zijn forelletje gevangen onder een stralende zon overgoten dag, daarbij nog een glaasje witte wijn om de dag af te sluiten. Voor herhaling vat baar en kijk al uit naar de volgende sessie.

Donderdag 27 april 2017

Beste zeevissporters,

Hallo, weer een mooie visdag in Colijnsplaat, de vis en motorbootcommissie organiseerde een wedstrijd voor de ligplaats houders van de haven, georganiseerd door collega Patrick Lembrechts, wegens tijdsgebrek van René deed Patrick dit samen met zijn echtgenote, proficiat, het was super!

Vanmorgen vertrokken we met 13 boten bij rustig weer, toch even want rond 10 uur wakkerde de wind goed aan, met een NNW 4 zaten we in de kakkenwalg voor gans de dag al waren de vangsten goed en had degene met de meeste vis toch 6 ½ kilo vis, meestal waren het scharren en Eric ving het eerste gevlekte haaitje van dit jaar 1kg 250 gr, toch bij mijn weten, hop naar de volgende visdag.

Groeten Roland,

Zaterdag 2 april 2017

Beste zeevissporters,

Met de Roleca voor de derde x de haven uit, had al is 2x gevist op Oosterschelde en dat was ronduit slecht. Afgelopen donderdag zijn we terug geweest met een slecht voornemen, maar ja niet geschoten is ook mis hé! Maar, het was nog zo slecht niet…. tenminste……. we hadden 18 scharren mee, ene bot en die enkeling hebben we weer terug gezet. De wijting was nog te klein en de maatse veel te mager, maar de vangsten worden weer beter… ik zou zeggen… proberen het zelf maar eens.

Groeten Roland,

PS de Marie-Louise ligt volgen Eric terug in het water, heb nog een beurt te goed samen met mijn zoon Carl, als deze dag is vervist stuur ik een volgend berichtje en stuur allen ook eens wat op, want anders blijft het Blog wat leeg hé...!

Voeg Zeevissport.com toe aan uw favorieten

Disclaimer

Ontwerp en onderhoud door Zeevissport vzw     Copyright © 2005 - 2017 Zeevissport vzw.     Alle rechten voor behouden.    Laatst gewijzigd op: 27 jun 2017 21:57