1 / 20
17 / 20
18 / 20
19 / 20

Je bent vrij om ons elke descipline van recreatieve visserij verslagen te posten.
You are free to send us any kind of recreational fishing reports

Maandag 1 november 2015

Heilbotvissen 2016

Zaterdag 31-10-2015 gaan vissen bij Terneuzen buitenzijde met men zoon. De vangst was niet zo bestslechts 1 maatse wijting, 1 spiering, alle visvangsten terug geplaatst. We hebben 2u gevist met afgaande tij en nog met opkomende tij, nog geen beet verder gezien dit was echt niet normaal. We hebben gevist met Franse tappen.

D.v. Gompel
Vrijdag 9 september 2016

Zondag 18.10.2015

Vandaag werd de finale van het Belgisch kampioenschap te Wenduine gevist. Er kwamen nog 4 teams in aanmerking voor de titel, de ene stond beter dan de andere, maar ieder team was gemotiveerd voor hem binnen te halen. Wij (Kingfisherteam) deden voor het eerst mee voor de prijzen, dus het was stressen voor ons. We waren eigenlijk al een heel jaar goed bezig, dus het zou jammer zijn dat we het nu zouden verprutsen.

Om 10.00 uur werd de wedstrijd op gang gefloten en als snel kwamen er vissen op het droge, maar het was niet zoals we verwacht hadden. De wintervis was niet van de partij zoals de dagen voordien. Om 14.00 uur was de wedstrijd gedaan en al onze leden hadden het heel goed gedaan, de vangst bestond namelijk uit wijtingen, scharren, Baarsjes, tongen en zelfs een fint.

Nu was het wachten op de uitslag en die kwam rond 17.30 uur. Waar we van droomde kwam uit we waren Belgisch kampioen! Voor het eerst van alle 6 teamleden mogen we volgende jaar het wk meevissen, wat zal dat brengen. We weten het niet maar een ding is zeker het zal genieten zijn voor ons en onze sponsor.

Het Kingfisherteam

Donderdag 17 september 2015

Familie Vercammen voor de 15e maal op Sørøya
27 augustus, 2015

Hallo Vissers, hier weerom een kort verslagje van de familie Vercammen.

Woensdag 29/07 vertrokken we alweer voor de 15e keer naar het sportvissers walhalla ” Sørøya ” in het hoge noorden van Noorwegen. Na een warm ontvangst door Marc en Vera gingen we ons installeren in het Havfiskesenter. De boot te water laten en de extra huurboot inspecteren zo dat we de volgende dag vroeg konden starten.

Gezien ik beter kan vissen dan typen ga ik niet dag per dag beschrijven. Om een lang verhaal kort te maken komt het er op neer dat we alle dagen veel, zeer veel grote & kleine kabeljauwen, schelvissen en koolvissen vingen. Deze bezorgden ons zeer leuke sport op licht materiaal. Ook vingen we vlak bij de haven diverse meter zeewolven, prachtig. Als kers op de taart vingen we ook nog 15 heilbotten waarvan drie boven de meter, zijnde 125, 110 en 106cm.

Ook over het weer kan ik kort zijn. Zeven dagen hoog zomer, drie dagen minder maar nog goed te vissen en een dag slecht.

Dag 6 werden we door Marc uitgenodigd op een krabben festijn. Dwz krabbe poten á vollente, zoveel je maar op kan. Dit samen met Eric Vansumere en Marco Nieuwenhuizen op Marc zijn terras met uitzicht over de visrijkste fjord van Noorwegen. Hoef ik nog te vertellen dat gezelligheid troef was?

Voor ons zit het er weerom op en we moeten opnieuw een jaartje wachten, amaai dat is lang!! Volgend jaar de twee eerste weken zijn we er weer.

Met dank aan Marc Van Roie de beste visgids van het hoge noorden, gastvrouw Vera en onze vriend Darius.

Familie Vercammen

Dinsdag 8 sepember 2015

Heilbotvissen 2016

Afgelopen week voor het eerst op heilbot wezen vissen op Sørøya. Ben daar nu 2x geweest, de eerste 2 keren op de Skrei in maart en nu dus op de heilbot. We hebben het heilbotfestival gevist van Marc van Roie. Daar een paar mooie heilbotjes gevangen waaronder deze van 1,28mtr en 32kg. Toeval of niet me dikste Skrei kabeljauw is ook 32kg.

Ray

Maandag 3 augustus 2015

Beste sportvissers

Afgelopen week het eiland Tholen afgelopen met de intentie baars te vangen, helaas viel het een beetje tegen in totaal een uurtje of 10 gevist over 3 avonden slechts vier baarsjes waarvan 1 aan de maat .. Ik ben eigenlijk op zoek naar een oude bekende Herman K. heb in het verleden veel contact met hem gehad, maar is helaas verwatert en ben mail-adres kwijt. .... Dus Herman als je dit leest .....

Met vriendelijke groet,
Frank

Zeevissport heeft de persoonlijke vraag van Frank al opgelost.
Zaterdag 11 juli 2015

Mijn eerste ervaring dobberen op zeebaars was zeker geen flop! Heb de microbe te pakken en of, zeebaars van 81,5cm, gewicht net geen 5kg. Gevist op 1uur voor hoogwater op 2,5m diepte met super aas, met zagers leuke run van zowat 50 meter denk ik en dan beginnen binnendraaien spannend!!!!! Vislocatie Belgische kust.

Datum 3 juli 2015
Grtjs Nico.L

Maandag 6 juli 2015

Bootvissen op de Oosterschelde

Vrijdag een dagje vrijaf genomen, want Raymond vroeg of ik nog eens een keertje mee ging met zijn boot die ons verenigingslogo draagt en dat kan ik moeilijk weigeren. Trouwens het zou me eens goed doen na alle drukke Events die op onze agenda gepasseerd zijn. Hoop hierbij ook nog andere visdagen te kunnen vervullen met nog enkele vismaten.

We zouden vroeg vertrekken zodat we voor het warme weer zijn. De wind stond met een 2 Bfrt vanuit nnw. En we vaarden richting Roompot op de Oosterschelde. We hadden de tij mee dus dat vaart wat beter en met vloed zakken we dan weer af naar de Zeelandbrug. Deze dag waren we met drie aan boord en hadden we vrij ruim plek om te vissen. We vingen al gouw wat vis maar allen van klein formaat en met uitzondering ving ik zelf een tong van net een 30cm.  Dat is natuurlijk niet goed, maar het ging mij vooral om weer een dagje te kunnen genieten van alles wat het vissen te bieden heeft. En alvast mijn dank aan Raymond voor dit leuke vistripje op de Oosterschelde!

Wie gewoon een dagje wil vertoeven op de Oosterschelde kan altijd een zeiltochtje maken met z' on oude zeilboot op zich al een houten monument de vaart op Nationaal Park Oosterschelde volgens zijn vlag. Op de late namiddag komen we met naar binnenvaren heuse eilanden mos en zeewier en apenhaar tegen het is een ongezien tafereel. Ook zie ik weer nieuwe elementen op en rond het water. Stekken die leiden naar een fuik, nog meer hangcultuur mosselpercelen. Terwijl ze aan deze zijde van de Oosterschelde op een drafje lopen zijn ze bij De Val de dijken aan het heraanleggen wat zowat het laatste stukje zal zijn van de grote update van het dijken herstel project.

Wie nog leuke plekjes weet op de Oosterschelde kan altijd een bootje huren bij 't Zagertje of meer gekent al Van Dixhoorn kan dit altijd en misschien een aanrader om s' avonds te gaan, wie buiten de oosterschelde wil vissen kan steeds boeken bij North Sea Charters of Ms. Big Marlin. En heb je zagers of zeepieren vergeten te bestellen dan kan je steeds terecht bij Hengelsport Hielkema deze gozer heeft een enige en unieke zeeaas automaat waar je op sluitings uren steeds je aas kan uithalen.

Wens jullie nog fijne vakantie en hengelsport dagen!

Gone Fishing - Catch you later...
Eric
Team Zeevissport

Maandag 4 juni 2015

Hoi Eric

Donderdag met Nico en Wim van de kleine bootvisser, opgestapt bij het Wiesje vanuit Vlissingen naar Zeebrugge gevaren op de tong, met als resultaat 22 tongen met 8 vissers.

Roland

Vrijdag 3 juni 2015

Strandvissen

Dit haaitje is gevangen op 30 juni om 6u30 in de morgend tussen Westkapelle en Domburg op de zeedijk. De lengte was 1.08m en woog 3.850 kg. Wat een fantastische sport om zo eentje te mogen vangen vanaf die groene (gladde) stenen dijk. Deze zandhaai had geen merkteken of tagplaatje.

Groetjes,
Staft

Dinsdag 1 juni 2015

De Oude Maas

Gisteren op mijn vrije dag eens gaan proberen in de Oude Maas om te kijken of er al een klusje tong te vangen viel. Even drie ons kweekzagers wezen halen in Rotterdam en ff doorgereden naar t water. Helaas viel het best tegen. Ik moest het in 6 uur doen met 1 tongetje. Wel 7 botten erbij. Was gelukkig wel heerlijk weer.

Eelco
Team Zeevissport

Woensdag 27 mei 2015

Hallo visvrienden,

Nooit had ik gedacht hier een tekst en foto te posten. Maar zondagmiddag kwam mijn idee er plots wel als ik mijn zeebaars gevangen had. Ik was aan het vissen aan de muur van zeebrugge op de tongen, tot ik plots enorme bonken kreeg op mijjn hengel. Ik wist direct dat dit een zeebaars was. Na een lange dril van een kleine 10 minuten op een haakje nummer 4 kon ik een mooie zeebaars bewonderen. Hij woog 4kilo 650 en zijn lengte was kop 80cm. Vele groeten en misschien tot nog eens?

Groeten van Steven V.

Voeg Zeevissport.com toe aan uw favorieten

Disclaimer

Ontwerp en onderhoud door Zeevissport vzw     Copyright © 2005 - 2017 Zeevissport vzw.     Alle rechten voor behouden.    Laatst gewijzigd op: 02 apr 2017 11:28